Wednesday, May 21, 2014

Perks

Kalau semua pun bahaya, mungkin yang paling selamat ialah jangan pegi mana-mana, duduk diam-diam dalam rumah, bungkus diri dalam selimut tebal-tebal dan tengok siling?

Oh lupa, dekat sini ada gempa bumi.

Where were you for the past 25 weeks? Waktu hidung berdarah? Waktu gusi berdarah? Waktu muntah malam-malam hari? Waktu kaki bengkak? Waktu kaki cram? Waktu perut keras pusing kanan pusing kiri tak pusing semua serba tak kena? Waktu pitam tak kena tempat? It will always be  "Oh, biasalah semua tu, mengandung. Enjoy the moment."

And waktu doktor dah bagi green light, waktu tiket flight tengah murah -- out of the blues, for this bloody 7 hours flight, it goes "Bahaya, tak selesa, tak selamat."

I sat in this bloody lab for 9 straight hours most of the time, dude. I skipped my usual rice lunch and replace with bread kind of lunch because doc says my weight is gaining a wee bit drastically. I walked back and forth from school to home -- naik bukit turun bukit every bloody weekdays, and I walked to the train station, and I even have to walk to buy the bloody groceries. I almost puked in the train for the intense smell of alcohol and I've gone through series of blackouts at the most random places just by standing -- and that is OK? But not this 7 hours flight?

Nak sangat ke merasa puasa 16 jam waktu musim panas? Like -- are you effin' kidding me???

I just want to go back home -- for God's sake! Even if it means for a little while! Apa yang susah sangat nak faham?

No comments: